Ilyen a HoloLens

2016. április 4. 12:00

A HoloLens más, mint a többi VR-szemüveg: a kevert valóságban digitális elemekkel kiegészített fizikai környezetünket látjuk.

A Verge két szerkesztője, Lauren Goode és Tom Warren a Microsoft HoloLens-ét tesztelve megállapította, hogy a tavaly bemutatott demóváltozathoz képest hardver- és szoftverszinten egyaránt komoly előrelépés a fejlesztőknek szánt 3 ezer dolláros idei.

A látomezővel akadnak problémák, egyes játékoknál még akkor sem látható a teljes hologram, ha hátralépünk, ha pedig előre, akkor el-eltűnik.

Mivel a Microsoft – a kevésbé sikeres Windows Phone után – a HoloLensben látja a jövő informatikájának egyik kulcseszközét, a szoftver a hardvernél is fontosabb. A HoloLens lényegében a Windows 10-et vetíti ki a körülöttünk lévő fizikai térben, ezen a platformon keresztül férünk hozzá appokhoz, játékokhoz stb. Mint a 10 startmenűjében, itt is rengeteg az élő csempe.

Az Oculus Rifttel és más VR-headsetekkel ellentétben, nem merülünk alá egy teljesen más világban, hanem ugyanabban a környezetben maradunk, digitális rétegekkel kiegészített falakat, székeket stb. látunk. Abban is különbözik a Rifttől és a HTC Vive-tól, hogy irányításához nincs szükség kézi eszközre – kézmozdulatokkal vezéreljük.

Az Edge böngésző jól működik, viszont, ha a felhasználó csak egy kicsit is elmozdítja a fejét, a böngészőablak szintén elmozdul. Lövöldözős játékokra (és általában játékokra) viszont remek a HoloLens, az ellenséget mögöttünk is halljuk, és tényleg úgy érezzük, mintha mi magunk semmisítenénk meg. A szemüveggel skype-olni is lehet, a csak VR-cuccokkal viszont nem. A két tesztelő egy idő után azonban kicsit furcsának érezte a kevert valóságot.
 

A bejegyzés trackback címe: http://digit.mandiner.hu/trackback/21560