A bigdata-elemzők a 21. század Nostradamusai

2016. december 5. 08:30

Pontosabbak lesznek a közvélemény-kutatások, ha figyelembe veszik a közösségi médiát. Egymás között őszintébbek vagyunk, mint amikor ismeretlenek kérdéseire válaszolunk.

A választások előtti közvéleménykutatás jövője közösségimédia-adatokon és kommenteken fog alapulni a Donald Trump győzelmét, 50 államból 49 eredményét egy nappal korábban pontosan előrejelző Bela Stantic, a queenslandi (Ausztrália) Griffith Egyetem kutatója szerint.
A választással kapcsolatos óriási online adatmennyiség rengeteg információt szolgáltatott személyek véleményéről, hogy mit gondoltak a két jelöltről.

„Algoritmusom tisztán kimutatta, hogy a közösségi média mintázatai és ottani érzelem-megnyilvánulások alapján, Donald Trump annak ellenére is nyerni fog, hogy a közvéleménykutatók csak 10 százalék esélyt adtak neki” – jelentette ki az egyetem Big Data és Intelligens Analitika laborját vezető Stantic.

Stantic november 7-én három billegő állam, Florida, Észak-Karolina és Pennsylvania eredményét is pontosan előrejelezte. Emlékeztetőül: a közvéleménykutatók 84 százalék esélyt adtak Hillary Clintonnak ezekben az államokban.

Az emberek őszintébbek, ha barátokkal, ismerősökkel beszélgetnek, mint amikor közvéleménykutatók kérdéseire válaszolnak. Stantic szerint döbbenetes, hogy közösségimédia-elemzéssel mennyire pontos előrejelzések készíthetők.

Munkatársaival okosabb és gyorsabb mélytanulás-algoritmusokat fejlesztenek, hogy a jövőben még szerteágazóbb forrásokból, még több adatból vonhassanak le következtetéseket.

A bejegyzés trackback címe: http://digit.mandiner.hu/trackback/26875