Netflix: 50 év múlva több MI-, mint humán ügyfél

2017. március 2. 11:00

Mesterséges intelligenciák annyira fontos szerepet játszhatnak a jövő szórakoztatóiparában, hogy 50 év múlva az algoritmusok emberek helyett inkább nekik ajánlanak programokat.

Reed Hastings, a Netflix társalapítója és ügyvezető igazgatója a barcelonai Mobil Világkongresszuson a jövőről elmélkedett. Cége készül rá, de egyelőre nem lehet tudni, hogy a virtuális valóság visz majd mindent, vagy Mátrix-szerű látomás lesz. A média- és szórakoztatóipar mindenesetre drasztikusan átalakul.

Vajon mesterséges intelligenciával javítjuk fel magunkat, vagy átrohannak felettünk a színtiszta MI-k? Nem tudhatjuk, mint ahogy azt sem, hogy a Netflix embereket vagy MI-ket fog 20-50 év múlva szórakoztatni.

A gépi tanulás már jelen van, a Netflix is használja, ajánlórendszerében fontos szerepet játszik az MI. A YouTube 2012-től használ programajánló algoritmusokat, azóta megtízszereződött a napi video-megtekintések száma. Egy idő után viszont már nem lehet követni, hogy az algoritmusok személyekre vagy MI-kre dolgozzák ki az ajánlatásaikat.

A bejegyzés trackback címe: http://digit.mandiner.hu/trackback/28784

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés