Robotika, virtuális valóság és 3D nyomtatás egyben
2016. szeptember 20. 11:30
Egy szilícium-völgyi projekt virtuális valóságban programozható valódi robotkarja izgalmas katonai, kereső-mentő, orvosi stb. alkalmazások sorát indíthatja el.
2016. szeptember 20. 11:30
p
0
0
0
Mentés
Virtuális és való világ találkozása inspirálta a nemrég végzett stanfordi diákokból álló szilícium-völgyi 219 Design tervezőit nyílt forrású elektronikán és izgalmas interfészen alapuló, HTC Vive headsettel irányítható elmés robotkar nyomtatására. A projekt legfőbb nóvuma a különféle technológiák – printelt valódi robot és virtuálisvalóság-interfész – működő rendszerbe integrálása.
A projekt egyelőre a megvalósíthatósági példa (proof-of-concept) stádiumnál tart, de rengeteg potenciál rejlik benne. Főként azért, mert a VR headsetet viselő személy valósidőben és nagyon pontosan tudja kontrollálni, irányítani a robotkart, és így különféle munkákat, mozdulatokat taníthat meg neki. Ezeket a tevékenységeket későbbi utasításokra sokkal könnyebben abszolválja a gép.
Az újítás projektek sorát indíthatja el. Mivel a VR-ben programozott robotok könnyen megtervezhetők és felépíthetők, bárki nehézségek nélkül programozhat és újraprogramozhat robotokat. Veszélyes közegekben is bevethetők, például előzetes utasítás nélkül távolíthatnak el bombákat messzi helyeken. Az egészségügyi szektorban távműtéteknél lehetnek hasznosak, anélkül, hogy az orvosnak intenzíven meg kellene tanulnia a gépek irányítását.
Az ukrajnai harcok és a gázai konfliktus az emberiség történetében az első olyan háború, amelyben a mesterséges intelligencia által irányított fegyverek jelentős szerepet kapnak. A hadviselésben valami új kezdődött, semmi sem lesz már úgy, mint régen. A gépek vezérelte harcra – ami, ha lehet, még az eddigieknél is könyörtelenebb – a tudósok hiába figyelmeztettek: a gyilkos robotoknak az ember nem tud ellenállni.