Netflix: 50 év múlva több MI-, mint humán ügyfél

2017. március 02. 11:00

Mesterséges intelligenciák annyira fontos szerepet játszhatnak a jövő szórakoztatóiparában, hogy 50 év múlva az algoritmusok emberek helyett inkább nekik ajánlanak programokat.

2017. március 02. 11:00

Reed Hastings, a Netflix társalapítója és ügyvezető igazgatója a barcelonai Mobil Világkongresszuson a jövőről elmélkedett. Cége készül rá, de egyelőre nem lehet tudni, hogy a virtuális valóság visz majd mindent, vagy Mátrix-szerű látomás lesz. A média- és szórakoztatóipar mindenesetre drasztikusan átalakul.

Vajon mesterséges intelligenciával javítjuk fel magunkat, vagy átrohannak felettünk a színtiszta MI-k? Nem tudhatjuk, mint ahogy azt sem, hogy a Netflix embereket vagy MI-ket fog 20-50 év múlva szórakoztatni.

A gépi tanulás már jelen van, a Netflix is használja, ajánlórendszerében fontos szerepet játszik az MI. A YouTube 2012-től használ programajánló algoritmusokat, azóta megtízszereződött a napi video-megtekintések száma. Egy idő után viszont már nem lehet követni, hogy az algoritmusok személyekre vagy MI-kre dolgozzák ki az ajánlatásaikat.

Összesen 1 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!