Autóvásárlási szerződések elnyeréséért egy évtizeden keresztül több tízmillió dollár kenőpénzt juttatott külföldi tisztviselőknek a németországi központú cég.
2010. március 24. 08:44
p
0
0
4
Mentés
Az amerikai igazságügy-minisztérium azzal vádolta meg a Daimlert, hogy megsértette az Egyesült Államok korrupcióellenes törvényeit: egy évtizeden keresztül több tízmillió dollár kenőpénzt juttatott külföldi tisztviselőknek, hogy elnyerjen autóvásárlási szerződéseket. A megvesztegetésekre állítólag legalább 22 országban - egyebek mellett Kínában, Oroszországban, Horvátországban és Magyarországon - került sor.
Az 1998 és 2008 közötti állítólagos megvesztegetésekkel a németországi központú Daimler a kereset szerint több százmillió dollár értékű szerződéshez jutott. A Daimlernél állítólag bevett gyakorlat volt, hogy a kenőpénzeket offshore bankszámlákról utalták át, hamis árakat jelöltek meg a szerződésekben és külső közvetítőket vettek igénybe. A kenőpénzeket gyakran jutalékoknak, különleges engedményeknek vagy szükséges kifizetéseknek tüntették fel.
Akár 333 ezer eurót is kereshettek 2005-ben egyes magyar kormánytisztviselők a Volánbusz egy 32 tételes járműbeszerzésén a washingtoni kereset szerint. A dokumentum szövegszerűen nem állítja, hogy a magyar illetékesek a pénzt át is vették. Azt azonban igen, hogy az EvoBus Austria nevű osztrák cég ilyen összeget helyezett el számukra egy amerikai bejegyzésű vállalatnál, és az teljesen vagy részben a rendelkezésükre állhatott. Megemlítik az EvoBus Hungária Kft.-t is, amely 2003-ban vette át a Daimler Mercedes és Setra márkáinak autóbuszüzletágát: a 32 jármű közül 17 az osztrák cégtől rajtuk keresztül került a Volánbuszhoz, az amerikai tárca szerint 1 millió 745 ezer euróért.
A 2024. január-márciusi időszakban a foglalkoztatottak átlagos létszáma a 15-74 évesek körében 4 millió 725 ezer volt, 29 ezerrel több az egy évvel korábbinál.
Az ázsiai ország megpróbál véget vetni a mélyülő ingatlanválságnak. Szükség van a katasztrófa elkerülése érdekében a beavatkozásra és a CNN szerint a kemény munka még csak most kezdődik.
Miért ne lennénk érintettek? Hiszen a korrupció már hungarikumnak számít!
Lassan a szekérgyártás sem lesz korrupciómentes! Mert ugye: MÁV,. BKV, Gripen, postás kerékpárok, stb. most a Daimler!