A Facebook és a Google sem ússza meg

L. Simon: A közösségi oldalakat is bevonhatják az adózói körbe

2014. június 3. 8:46
A reklámadóról szóló hétfőn benyújtott törvénytervezet csak a nyitánya egy folyamatnak, a közösségi oldalakat is bevonnák az adózói körbe – mondta L. Simon László a Kossuth Rádió 180 perc című műsorában. L. Simon szavai szerint többek közt a YouTube-ra, a Google-ra és a Facebook-ra célzott.

A reklámadóról szóló hétfőn benyújtott törvénytervezet csak a nyitánya egy folyamatnak, a közösségi oldalakat is bevonnák az adózói körbe – mondta L. Simon László fideszes országgyűlési képviselő, a reklámadóról szóló törvényjavaslat előterjesztője kedd reggel a Kossuth Rádió 180 perc című műsorában.

 
A kormánypárti politikus úgy véli, hétfőn joggal vetették fel elemzők, hogy a beterjesztett javaslat alapján nehezen tudják bevonni az adózói körbe a közösségi szolgáltatókat, amelyek már a reklámbevételek nagyon nagy részét elviszik.
 
Példaként említette, hogy a politikusok is rendszeresen hirdetnek a Facebook-on, célzott hirdetések jelennek meg a Youtube-on, s látják, hogy „a Google-t milyen módon használják pénzért konkrét információk eljuttatására”. Jelentős reklámbevételhez jutnak ezek a cégek, amely után sem áfa, sem társasági nyereségadó nem gazdagítja a magyar államkasszát – hangsúlyozta L. Simon László, hozzátéve: az online szerencsejáték problémánál látták azt, hogy ez a kérdés kezelhető.
 
A már az előző ciklusban is felvetett reklámadóról szóló javaslatot L. Simon László hétfőn terjesztett be a parlament elé. A tervezet különböző adósávokban határozza meg a reklámbevételek adóját, amelyeket fél milliárd forintos árbevételig 0 százalékos adó terhel, a 20 milliárd forintot meghaladókat azonban már 40 százalékos. A törvény már 2014-re is megállapítana adófizetési kötelezettséget.
 
Az érintett területen működő szakmai szövetségek és egyesületek közös közleményben egyöntetűen elutasították a reklámadó bevezetéséről szóló előterjesztést. Az RTL Magyarország szerint a reklámadó bevezetése durva kísérlet arra, hogy a kormány ellehetetlenítse az ország legnagyobb médiumát, amely „az elmúlt 17 évben bizonyította a pártoktól, és így a kormánytól való függetlenségét”. A TV2 is tiltakozott a tervezet ellen, s egyúttal arra kérte a kormánypártokat, hogy álljanak el a reklámadó bevezetésétől.
 
L. Simon László a Kossuth Rádióban nonszensznek nevezte azt az érvelést, hogy emiatt az új adónem miatt lesznek veszteségesek bizonyos vállalatok. Egy-egy nagyobb cég most is folyamatosan milliárdos veszteséget termel, mégis talpon van – mondta. 
 
A képviselő fontosnak nevezte, hogy ez egy olyan adónem lenne, amelyet nem tudnak áthárítani a nézőkre, illetve az olvasóközönségre. A nézők nem fizetnek a bulvárműsorok megnézése után – emelte ki, hozzátéve: annak kell adóznia, aki a bevételre szert tesz. L. Simon László szerint „senki nem gondolja komolyan”, amikor egyes kereskedelmi tévék a legnépszerűbb, legnagyobb nézőközönséget vonzó műsoraik beszüntetésével riogatnak.
 
Kérdésre válaszolva azt is elmondta, megfordult a fejében az a lehetőség, hogy a reklámadóból származó bevételt „megcímkézzék”. Példaként említette azt a korábbi kezdeményezést, hogy a pornográf kiadványokra kirótt adóból származó bevételt a kultúrába forgassák vissza.
 
L. Simon László kiemelte azt is, meglepte, hogy az adó bevezetéséből várható 8-10 milliárd forintos bevételt többen is „milyen hanyag eleganciával” kezelik, „mintha ez olyan kevés lenne”. Az összes magyar állami múzeum éves költségvetési támogatása nem éri el ezt az összeget - mutatott rá. 
 
A fideszes képviselő azt gondolja, most jó esély van arra, hogy ezt az új adónemet bevezessék. Hozzátette: arra nyitott, hogy a részletszabályokat finomítsák. Arra a kérdésre, hogy a 40 százalék lehet-e kevesebb, azt mondta ez egyeztetés kérdése. 
 
L. Simon László szerint törvényjavaslatának tárgyalása nyáron kezdődhet el a parlamentben. Legkésőbb ősszel ezt a kérdést le kell zárni – tette hozzá.

Összesen 45 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

Úgy tudom, Kína is...

Feltűnt már valakinek amúgy a párhuzam a 2006-os mszp-s újrázás-őszödi beszéd és a 2014-es fidesz újrázás - "nekimegyünkbagóértamédiának" között?

Mert igen ez bagó pl. a közmédia éves költségvetéséhez képest.

Vagy még azt tudom elképzelni, hogy párton belüli leszámolás. Orbán nincs itthon, lázár vágja maga alatt a fát, rogán pedig csendben ül a fűben... Mindez azután, hogy elkezdtek pletykálni lázár miniszterelnöki esélyeiről...

Ha a fidesznél egy valamiben jók, az az agymosásosdi, ezért kizártnak tartom, hogy szimpla hülyeségből hajtanak végre politikai öngyilkosságot.

Mondjátok, a Google Magyarországon úgy hirdet, hogy a hirdetőinek nem ad számlát?
Sem a magyarnak sem a külföldinek?

Hogy van ez?

Kattintok, a google keres, valaki fizet neki, és semmi adó Magyarországon?

Ha ad számlát, akkor azt be is kellene vallania, és befizeti a Nálunk szokásos adókat. A google nem eu-s, itt fizet az itteni üzletért adót, nem otthon.
Vagy nem így van?

Nehéz az áfa bevezetése a pénzügyi szektorban, de vannak róla elképzelések. Sok esetben maguk a bankok szeretnék, hiszen ők ezt egy az egyben továbbhárítják, viszont legalább a saját beszerzéseik után visszaigényelhetnék az áfát. De ez végeredményben teljes egészében a fogyasztókat terhelné, a Fidesz meg nem nagyon szeretne ebbe az irányba menni. Nem is beszélve arról, hogy az áfá-ra EU-s irányelv van, egy tagállam nem módosíthatja a saját rendszerét.

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés