Big Data az útvonaltervezésben

2015. november 3. 9:53

Jack Levis
HPE.com
A UPS az ORION Big Data alapú szállítmányozási rendszerével több, mint 300 millió dollárt takarít meg már évente.
Amerika hatalmas ország, nem véletlen, hogy a legnagyobb szállítmányozó cége már évek óta próbálkozott az útvonalai és az üzemanyagköltése optimalizálásával. Úgy tűnik sikerrel jártak az ORION (On-Road Integrated Optimization and Navigation) rendszer kifejlesztésével, hiszen ez kiszámítja a legrövidebb és legoptimálisabb utat minden szállítmányuk számára. Az ORION-t 2003 óta, amikor még a Big Data megoldások nem voltak ennyire népszerűek fejlesztik. Minden útvonalat felvittek a rendszerbe, a járművek fogyasztását, a partnerek telephelyeit és naplózták a sofőrök vezetési szokásait is, valamint az egyes termékekhez kapcsolódó speciális szállítási igényeket. Az ORION leegyszerűsítve 3 analitikai modulból áll: egy a mindennapi szállítási rutinokat kezelő és ezeket leíró-szabályozó egységből, egy predikciós tervező modulból (ez mondja meg, ha az adott útvonalon utazik az áru mikor ér célba, mennyit késhet a meglévő időjárási és közlekedési feltételek mellett), de a harmadik moduláris egység hozza meg egy mesterséges intelligencia segítségével a végső döntést, merre érdemes az adott időszakban és melyik útvonalat kiválasztva vezetnie a sofőrnek, hogy időben megérkezzen a szállítmányával. A rendszer segítségével eddig 55.000 utat vezényeltek le, 100.000.000 felesleges kilométert takarítottak meg és több, mint 300 millió dollárt spóroltak a UPS-nek.
 
Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés