Informatikai trendek 2016-ban

2015. november 16. 7:39

Jamie Carter
TechRadar
20 évvel ezelőtt senki sem sejtette, hogy az internet egyszer majd mindent felfal, a jövő ma már sokkal gyorsabban fel tudja forgatni a világot az informatikában, mint azt eddig hittük.

A mostani technológiák nem szűnnek meg, csak a hangsúly kerül át, más ma még lényegtelennek tartott területek erősödnek meg. A drónok például már megtalálták a szerepüket az iparban és más szegmensekben. A hétköznapi használatban pedig a 2016-ra ígért állami szabályozások egy csapásra el fogják a dróntartástól venni az emberek kedvét, hiszen a kis játékszerekkel is annyit kell majd törődni, mint egy gépjárművel. 2016-ban egyfajta káosz alakulhat ki, ha tényleg mindenhol az életünkben megjelennek a Dolgok Intenetén alapuló kis kütyüt, minden információt szolgáltat és minden háztartási eszköz lehet információ hordozó is egyben. Igaza lesz a Kaspersky Lab főnökének, majd a kávéfőzőre is vírusirtót kell telepítenünk lassan. A mobiltelefonok mindenhatósága is csökken így, hiszen sok feladatra már teljesen alkalmatlanok lesznek, láthattuk 2015-ben az okoskarkötő és az okosórák mindent vittek. Sokkal kényelmesebbek és emberibbek. Amennyiben olcsóbbak is lesznek, egy újabb forradalom tanúi lehetünk és kötelező lesz viselni mindenkinek egy ilyet.A háromdimenziós nyomtatás végre az „utcára” kerül, vagyis sok eddig elképzelhetetlen tárgyat és eszközt is fillérekért nyomtatnak inkább, mint hagyományos módon gyártanak majd. Ilyenek lehetnek az élelmiszerek, az egyszerű háztartási kellékek: flakonok, dobozok és társaik. Maga a 3D nyomtató is a hagyományos nyomtatók árán lesz elérhető, a programokat pedig az egyszeri felhasználó is könnyedén kezeli már. A virtuális és a kibővített valóság a mindennapokban is meg fog jelenni. Az okostelefonjainkon ugyan mind alapból már vannak ilyen alkalmazások, de a jövőben kikerülhetetlen lesz a média számára (lásd New York Times) a kibővített valóság használata. Mellékesen a már ismert digitális asszisztensek, mint a Siri és a Cortana és új társaik is sokkal dominánsabb szerepet fognak betölteni, ügyfélszolgálatoknál és telefonos ügyintézésekben is már csupán gyorsan tanuló gépi intelligenciákkal fogunk találkozni. És akkor nem beszéltünk arról a robotok már köztünk fognak élni...

Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés