A jövő autói már a kibővített valóságban készülnek

2015. november 22. 8:58
Adi Robertson
The Verge
A Volvo a Microsoft HoloLens AR megoldását használja már az autógyártásban, az itt alkalmazott „kevert valóság" munkakörnyezet forradalmasíthatja a gépjárműipart.
Az autógyártás lassan már olyan terület lesz, ahol az emberi beavatkozás csak a tervezés során merülhet fel. A gyártósorokon már robotok dolgoznak jó ideje, autó irányítását és a diagnosztikát már számítógépek végzik, de mi is láthatjuk „járgányunk” éppen miben szenved hiányt, ha okostelefonunkat rácsatlakoztatjuk a gépjárműre. Szerelő már nem turkál a motortérben, hanem IT megoldásokkal lehel új életet az autónkba szerencsére. A gépjárműveket viszont nem lehet csak a tervezőasztalon elkészíteni, ezért kapóra jött a Volvonak, hogy a Microsoft 2016-ban ki fog rukkolni a HoloLens kibővített valóság megoldásával. A gépjárműiparra kifejlesztett speciális változatát kevert valóságnak szokás hívni, hiszen csak bizonyos alkatrészeket jelenítenek meg, attól függően milyen problémával állnak szemben. Illetve nem kell teljesen zárt sisak sem, mint a virtuális valóságban a használatához. A megoldás a leginkább a mobilokon fellelhető AR programokhoz, a valóság felcímkézéséhez hasonlít, csak itt kicsit nagyobb virtuális felületetek jelenítenek a valós térben. Nem is kell IT szakembernek lennie bárkinek egy HoloLens szemüveg használatához, egy „rendes” mérnök is használni tudja.
 
Olyan ez a gyakorlatban, mintha egy iPad Proról kihúznánk a Volvo SX90 terveit a 3D programból, majd az megelevenedne a valóságban is. A háromdimenziós modellt így lehet forgatni és szerkeszteni, de fel is építhető a kész autó is, részei is külön-külön tesztelhetőek, a futómű, motor és társai. Maga a renderelés is valós időben elvégezhető, így látható hogy is nézne ki az adott módosítás a valóságban. Természetesen a kész terméket azért a hagyományos fizikai tesztelés alatt is nyúzni kell, csak utána kerülhetnek ki az utakra. A HoloLens-es kevert valóság abban segíthet, hogyan változtathatóak meg a gépjárművek paraméterei, a kisebb fogyasztás, üzemanyagtakarékosság és egyéb a finomhangolásos technológiák virtuális tesztelésével . Mellékesen a kevert valóságban elkészített és szimulált alkatrészek bármikor módosíthatóak is, még a valós tesztek előtt. Költséghatékony és gyors így a HoloLens a gyakorlatban, az Ipar 4.0-ás fejlesztésekben az Internet of Things mellett ennek a megoldásnak jósolnak 2015-ben a legnagyobb jövőt.
Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés