A viselhető elektronika lassan bevonul a hétköznapjainkba, a ShiftWear a cipőnkre is képernyőt tenne.
A viselhető IT (wearable computing) a legtöbbször felesleges rossznak tűnik, pedig van olyan helyzet, amikor rákényszerülhet az ember, hogy ne a zsebében vagy a kezében tartott infokommunikációs eszközzel intézze a digitális dolgait. Az emberi test kiegészítéseként megálmodott és a viselhető dolgok főként a sportban és az egészségügyben jelentek meg, de a hétköznapokban ritkák, mint a fehér holló. Sokan nem tudják már 2000-ben kapható volt az ICD (Industrial Clothing Design) kabát, a dzseki gallérjában volt a fülhallgató és mikrofon, a kéznél a billentyűzet és még mosni is lehetett, ha kiszedték az elektronikát belőle. A Dupont pedig áramvezető képességű szövettel kísérletezett már ekkor, de volt sport-melltartó, ami mérte a szívműködést és hasonszőrű társai is. A magas előállítási költségek miatt viszont a kutyának sem kellettek ezek a kicsit otromba megoldások.
A ShiftWear a divat felől próbálja becserkészni a fiatalokat és megtalálni azt a piaci rést, ahol a „cipőt a képernyőre” megoldás működhet a mindennapokban. Az ötletük egyszerű, ma már gyártanak olyan képernyőket, melyeket szinte bármilyen felületre ráilleszthetünk (az ebook olvasók voltak ennek az élharcosai), tegyünk egy ilyet strapabíró kiszerelésben a cipőre és egy mobil applikációval a viselője aktuális állapota szerinti képeket tehet fel rájuk, ezek akár animációt is megjeleníthetnek, hiszen az animgif ma már terjed mint a vírus a közösségi médián is. Hogy a tömeggyártást elkezdhessék és az árakat is barátira csökkentsék az Indiegogo-n indítottak gyűjtést a projektre. Ha minden igaz 2016-ban már találkozhatunk ilyen darabokkal a villamosokon is, mert csak 150 dollárba fog kerülni egy-egy darab belőle.
Bejelentkezés