Robotok tanítják németre a bevándorló-gyerekeket

2016. január 5. 11:55
Fontos feladat vár egy EU-s projekt robotjaira: bevándorló-gyerekek nyelvtanításában vesznek részt. A németországi Bielefeld egyik napközijében tesztelik a módszert.

Öt európai egyetemből és két vállalatból álló konzorcium decemberben indult és az EU által támogatott L2TOR (Second Language Tutoring Using Social Robots) projektjének célja, hogy interaktív robotok segítsenek bevándorló-gyerekeket a második nyelv elsajátításában.

A Bielefeld Egyetem kutatói helyi napköziben tesztelik, hogy mennyire lehet hatékony oktató egy robot, nevezetesen a tablettel összekapcsolt Nao humanoid. Részt vesz a nyelvtanításban, figyeli a beszédüket, kifejezések használatát, gesztusaikat, és mindezekből meg tudja állapítani, hogy a gyerekeknek okoz-e problémát egy-egy lecke megértése, vagy sem.

„Fontos, hogy felismerje, mit érez a gyerek, hogy esetleg frusztrált vagy megzavarodott valamitől. Úgy programoztuk, hogy a tanuló számára leghatékonyabb módon tudja alakítani a vele folytatott interakciót” – nyilatkozta Kirsten Bergmann kutató.

Ez azért is fontos, mert a legtöbb napközinek nem áll módjában „személyre szabni” az oktatást, a robottal viszont megoldható a probléma.

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés