Az oktatás jövője – tudósítás a londoni BETT-ről

2016. február 5. 16:37

Horváth Ádám
IVSZ
A BETT 2016 kiállítás egyik kulcsüzenete, hogy a tanulók nem csupán fogyasztói a tananyagnak, hanem aktív tartalomkészítők és tevékeny részesei a globális tudás bővítésének. Az IVSZ a kormányzati delegáció számára állított össze szakmai programot.

A világ legnagyobb oktatástechnológiai kiállítása, a BETT (British Educational Trade and Technology) Show immár 32. alkalommal került megrendezésre. Több mint 35 ezer látogató érkezett száznál is több országból. Hagyományosan a kiállítás előtt tartják az Education World Forum konferenciát, ahol mintegy 80 ország képviselteti magát oktatási miniszterek és oktatási szakemberek révén.

A BETT 2016 kiállítás egyik fontos üzenete, hogy a tanulók nem csupán fogyasztói a tananyagnak, hanem aktív tartalomkészítők és tevékeny részesei a globális tudás bővítésének. A digitális technológia használatához egyáltalán nem szükséges haladó rendszergazdának, vagy programozónak lennie a tanárnak. Elegendő, ha általános digitális írástudással, fantáziával és jó online, támogató közösséggel rendelkezik.

Az Egyesült Királyságban az oktatás egyik legújabb kihívása a nemrégiben bevezetett programozás és annak tantervi, tanórai megjelenése, a tanárok felkészítése, továbbképzése és a legjobb módszerek, tartalmak felkutatása vagy kidolgozása. A programozást nem szakmai oktatásként, nem különleges gyerekek hobbijaként kezelik, hanem olyan alapkészségként, amelyet mindenkinek el kell sajátítania, ha szeretne boldogulni az életben.

A BETT 2016 már az interaktív táblák utáni korszak irányait mutatta. Az interaktív táblákat a technológia és a módszertan is meghaladta. Az érintőképernyők nagyméretű interaktív paneleken vagy a saját eszközökön, tableteken és okostelefonokon szolgálják a tanulókat.

A STEAM ((Science, Technology, Engineering, Mathetamtics)területen mutatták be a BBC micro:bit elnevezésű eszközt, amelyből hamarosan 1millió darabot osztanak ki a 10-14 éves tanulók között az Egyesült Királyságban. A micro:bit egy programozható eszköz, kisméretű alaplap, amely más egységekkel együttműködve nyújt érdekes alkalmazási lehetőségeket.

A Lego robotok népszerűsége töretlen. A BETT kiállításon a Lego Mindstorms EV3 mellett, a Lego Education a WeDo, kisebb diákoknak való eszközkészletét is bemutatta. Az általános iskolai tantervi célok megvalósításához használható WeDo eszközkészlet kifejezetten a kereszttantervi megközelítést támogatja.

A Lego Education nyomdokain számos gyártó indult el és kínál különböző robotkészleteket vagy robotikai megoldásokat. A programozás és a robotok alkalmazása azonban nem csak a programozás oktatását célozza, hanem helyet kap az egyéb természettudományos tantárgyak, sőt a humán tantárgyak oktatásában is.

A 3D nyomtatás néhány éve még kuriózumnak számított, illetve kereste a technológia az oktatási alkalmazásait. Ma már azonban széles a termékpaletta a „csináld magad” típusú összerakható nyomtatóktól a professzionális megoldásokig.

A kiállításon idén először jelent meg egy másik, egy-két éve indult mozgalom, a közösségi műhelyek (makerspace). Ezekhez már berendezéseket és bútorokat kínálnak cégek.

Több ország jelentkezett külön standdal, amelyeken az ország cégei, termékei jelentek meg. A BETT kiállításon öt magyar cég is kiállított (Designsoft, Intellisense, Mozaik, Neting Informatika, OTP Fáy Alapítvány) és nem kis büszkeség, hogy BETT Awards díj jelöltjei között volt az Intellisense (LabCamera) és a Mozaik Kiadó is (mozaBook).
 

Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.

Összesen 13 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

Hol vannak a magyar tüntikéző vörös trottyok? Erről írtam ma én is, az innováció szerepéről az oktatásban.

Azok akik engem támadtak végig gondolták- e azt, hogy milyen jó, hogy az internet feltalálója nem olyan mint ők, mert nem lenne hol butaságokat írni itt és a Mandi sem létezne?

Az internet feltalálója nélkül nem irogathatnál itt te sem, tudod ugye?

Ha már a tanárt helyettesítjük valami
automatikával, akkor a diákot nem lehetne?
Minden probléma egycsapásra megoldódna.

A bejelentkezés nélküli verzióban úgy néz ki mintha saját magammal vitatkoznék.

No comment

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés