A Minecraft-generáció

2016. április 22. 9:00

Clive Thompson
New York Times
A Minecraft ugyanaz a mai gyerekeknek, mint volt a Commodore 64 az 1970-es és 1980-asben felnövő nemzedéknek.

"A rendkívül népszerű, a Tetris és a Wii Sport után „minden idők” harmadik legjobb videojáték-eladási mutatóit produkáló Minecraft – 100 milliónál több regisztrált user! – számítógépes barkácsolókat, mérnököket csinál gyerekekből, és a számítástudomány alapjainak megismerésére, kísérletezésre is ösztönzi őket. Tömbökből tanulnak meg szerkezeteket építeni.

Az 1970-es és az 1980-as évek gyerekei a Commodore 64-en sajátították el a korai digitális írástudást, a mostani generációnak pedig a Minecraft a személyi számítógép.

Colin Fanning (Philadelphiai Művészeti Múzeum) megjegyezte, hogy európai gondolkodók régóta kardoskodnak a tömbalapú játékok mellett: az absztrakt gondolkodást elősegítő üdvös szórakozási formát látnak bennük.

A Minecraft-kultúra komplexitását a gyerekek vöröskő-használata jelképezi. A tömbök közötti elektromos kapcsolatként funkcionáló elem a valódi elektronikát utánozza. A Boole-logikával dolgozó programozók rutinszerű kódhasználatához hasonlóan építenek belőle logikai kapukat. Ez teszi lehetővé, hogy még összetettebb gépeket alkossanak.

Az utasítássor szintén fontos elem – a játékhoz meg kell tanulni a korrekt használatát. Pontosan az ilyen elemekkel kelthető fel a gyerekek érdeklődése a számítógépes gondolkodás iránt. A Minecraft az e gondolkodás szerves részének számító folyamatos hibakeresésre, hibák korrigálására is ösztönöz."

Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés