Álmaink virtuális asszisztense, a Viv

2016. május 10. 9:00

Devindra Hardawar
Engadget
A Siri-fejlesztők új virtuális asszisztense, a Viv sokkal hatékonyabbnak tűnik elődjénél.

„Sirivel tudatosult a világban, mire lehetnek képesek a virtuális asszisztensek. De jó pár évvel a megjelenést követően még mindig egy kicsit alapszint, csak nagyon specifikus feladatokat hajt végre, harmadik fél szolgáltatásait rosszul kezeli stb. Fejlesztői új termékükkel, a latinul életet jelentő Viv-vel sokkal többre képes virtuális asszisztenst akartak létrehozni. Egy rövid bemutató alapján most úgy tűnik, sikerült.

Dag Kittlaus, Siri-társalapító elmondta, hogy beszélgetéssel akarnak életet lehelni vele környezetünk élettelen tárgyaiba és eszközeibe. A Viv által nyújtott élmény hasonlít A nő című film MI-jéhez. Amikor Kittlaus megkérdezte, hogy másnap 17 óra után 70 Fahrenheitnél melegebb lesz-e a Golden Gate-nél, Viv gyorsan előszedte a Weather Underground alkalmzás pontos időjárás-előrejelzését.

Ugyanezt kérdeztem Siritől az iPhone 6S-emen, és napi lebontásban hozta San Francisco jövő heti időjárását, de nem derült ki, hogy 17 óra után. Nem tudott konkrét igennel vagy nemmel válaszolni. Vivnek egyelőre nincs virtuális hangja, Sirinek az az egyik ikonikus jegye, de dolgoznak rajta. Azonban virtuális hang nélkül is lenyűgöz, ahogy nagyon speciális adatokat kezel.

A Siri és mások által is használt Nuance beszédfelismerő technológiával dolgozik. A természetes nyelvtechnológia és az úgynevezett dinamikus programgenerálás összekombinálása teszi egyedivé. Kittlaus számítógépes áttörésről beszél, lényegében Viv saját programját képes megalkotni.

A felhasználó szándékát megértve hozza létre ezt a programot. Saját magát író szoftver, ami nagyon fontos az asszisztens méretezésénél. 44 lépéses programját 10 milliszekundumban teszi össze.

Kittlaus bemutatta azt is, mennyire hatékony tranzakcióknál: Adam barátjának 20 dollárt utalt vele az előző esti italért, édesanyja születésnapjára pedig virágot akart küldetni. Viv még azt is megkérdezte, hogy mit szólna tulipánhoz. Az egész tranzakciót egyetlen gombnyomással fejezte be. Több személyre szóló Uberes foglalást, saját magának szállodát szintén elintézett az asszisztens. Első hallásra csak kis előrelépésnek tűnhet Sirihez képest, működés közben látva viszont érzékeljük a lehetőségek bőségét.

A Facebook és Microsoft is ehhez a folyamatos beszélgetéshez hasonló valamire törekszik a chatbotokkal. Viv azért nagyon más, mert a többi app és potenciálisan chatbotjaik funkcióit uraló személyi asszisztens. Tucatnyi appot is épp elég telefonon leellenőrizni, hát még, ha ugyanannyi chatbotot kellene kézzel.

Ki ne akarna magának egy MI-asszisztenst, ami ráadásul működik is?”

Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés