A Spotify 30 százalék felhasználója generálja a bevétel 90 százalékát

2016. május 25. 12:00

Amy X. Wang
Quartz
A nem-fizető és az előfizetéses modell egyelőre jól megfér egymással, de a kettősség problémákhoz vezethet.

„Lehet némi igazság a Spotify ingyenes részét kritizáló Taylor Swift és más zenészek szavaiban.

A 2014-es 1,3 milliárd után a Spotify 2015-ben 2,18 milliárd dollár rekordbevételt könyvelhetett el. Csakhogy a bevétel 89 százaléka a Spotify Premium előfizetőitől jön (havi 9,99 dollár), 10,1 százaléka pedig az ingyen platform hirdetéseiből, ahol a zenehallgatók semmit nem fizetnek.

A számok önmagukban nem meglepőek. Viszont vegyük figyelembe, hogy a Spotify 2015. végi 89 millió aktív felhasználójából csak 28 millió volt előfizető, azaz a cég aránytalanul függ a felhasználók mindössze harmadától, bevételei zöme tőlük származik.

Maga a Spotify is elismeri, hogy az ingyenes platform nem sok pénzt generál, viszont – valószínűleg a vetélytársakra, például az Apple Musicra utalva – a kizárólag előfizetéses szolgáltatások sem bizonyítottak. A vezetőség szerint a Spotify pont az két üzleti modell «egyesített ereje» miatt marad piacvezető.

A nem-fizető platform pénzügyileg valóban nem károsítja meg a céget, viszont a munkáját ingyen nem adó nagyszámú zenészt idegenít el. Ha a Spotify az eddigi ütemben növekszik, és ha a nem-fizető platform ilyen kevés bevételt termel, előbb-utóbb problémák lehetnek.”

Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés