Közösségimédia-elemző EU-projekt pontosan előrejelezte a Brexitet
Az EU-s SENSEI projekt a népszavazás hetében elemzett 6 millió közösségimédia-beszélgetés alapján pontosan előrejelezte az Egyesült Királyság döntését a Brexitről.
„A hangulat június 21-én, két nappal a szavazás előtt kezdett megváltozni, figyeltük az elmozdulást” – nyilatkozta Giuseppe Riccardi projekt-koordinátor.
Hagyományos közvéleménykutatók szűk maradás-győzelemre számítottak, míg a gépiolvasás-algoritmusokat és emberi beavatkozást kombináló SENSEI június 23-án nagyjából döntetlent várt már. A késő délutáni online beszélgetések elemzése viszont már 52-48 Brexit-győzelmet jeleztek előre. A pontos végeredményt.
„Többmillió online beszélgetés érzelemalapú ember-gép vegyes elemzése sikeresebbnek bizonyult, mint a hagyományos közvéleménykutatás” – jelentette ki a projektben résztvevő Hugo Zaragoza.
Zaragoza szerint módszerüket politikai és üzleti kommentátorok használhatják a jövőben. Sokat segíthet online beszélgetések megértésében.
Összesen 2 komment
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!
A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.
Hozzászólás szerkesztése
Bejelentkezés