Jobban szeretjük a kifejező és kommunikáló robotokat, mint a hatékonyakat

2016. augusztus 25. 8:30
Brit kutatók omlettsütés közben tapasztalták, hogy a kommunikatív robotok akár hibázhatnak is, mégis jobban megbízunk bennük, mint a munkájukat hatékonyan, de gépiesen végzőkben.

A támogató-segítő robotpartnert jobb kifejezőre és kommunikatívra, mint hatékonyra tervezni, mert akkor gördülékenyebben megy vele a munka, nő a belé vetett bizalom, és még hazudásra is ösztönzi a felhasználót, hogy ne bántsa meg a gépet érzelmeiben – állapították meg a Bristol Egyetem és a University College London (UCL) kutatói.

Humanoid robotpartnerrel kísérleteztek, omlettsütésben segítette a usereket. Azt vizsgálták, hogy visszanyeri-e a felhasználó bizalmát, ha hibázik, és hogyan tolmácsolja a hibát a vele együttdolgozó személynek.

A tanulmányból kiderül, hogy felhasználók többsége a kifejező, expresszív robotot részesíti előnyben a kevesebbet hibázó és hatékonyabbal szemben. Még annak ellenére is, hogy másfélszer annyi ideig tart vele a feladat végrehajtása.

A felhasználók pozitívan reagáltak a gép elnézéskérésére, különösen a szomorú arckifejezése gyakorolt rájuk hatást.

„Emberszerű tulajdonságok, például a megbánás erőteljes eszközök az elégedetlenség megszüntetéséhez, viszont gondosan azonosítanunk kell, melyik jellegzetességre akarunk összpontosítani és megismételni” – értékelt Adriana Hamacher (UCL).

Összesen 4 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés