Felejtsük el a 7 napos időjárás előrejelzéseket

2015-11-04 15:30:38

Fitz Tepper
TechCrunch
A WeatherPlanner már 1 évre is ad előrejelzést a speciális, intelligens algoritmusokkal operáló adatbázisára támaszkodva.

Fél év múlva lesz a rokongyerek születésnapi kerti partija és aggódunk, hogy milyen időjárás lesz majd akkor, mit vegyünk ajándékba? Az időjárás az a dolog, amire eddig még nem találtak ki rendes előrejelzési rendszert, ami atombiztos, meteorológus pedig ugye általában csak a hasára ütve mond mindig valamit. Úgy tűnik van viszont egy új megoldás, a WeatherPlanner, azt ígéri már akár 1 évre előre is meg tudja becsülni milyen lesz az időjárás és kis hibaszázalékkal dolgozik.

Hogyan működik ez a metódus? 100 évről van időjárási adatbázisuk, a keresendő időpont előtt 10 nappal és utána is kutatást adnak az évszaknak megfelelően (ezt átlagolja egy algoritmus), természetesen számításba veszik az átlag adatokat és a kirívó eseményeket is. A felhasználó pedig ebből a 20 napból válogathat, ugyanis egy-egy esemény, esküvő, ballagás, osztálytalálkozó vagy céges rendezvény a jövőben a megtervezésekor még el is tolható rugalmasan. Magát az adatbázist már használta logisztikai feladatok kivitelezésére a McDonald's és a Walmart is (az általuk alkalmazott korrekciós méréseket is tartalmazza tehát legalább 10 évre vonatkozóan a közeljövőből a rendszer), most a kezelőfelületét egyszerűsítették és tervezték át hétköznapi felhasználók igényei szerint.

Joggal vetődik fel a kérdés akkor most ez mennyivel pontosabb, mint a legtöbb mezítlábas időjárás előrejelző a mobilunkon? Jay Ciccarone a cég vezetője szerint ők trendeket állítanak fel az adatokból (B2B szolgáltatásként is árulják az adatbázist ipari célokra), ha 10 napos időintervallumokban vizsgáljuk (ezekre vizsgálja az algoritmus részletesen az esemény előtt és után) akkor 75%-ban pontosan lehet tervezni. Persze folyamatosan fejlesztik és töltik fel újabb adatokkal az adatbázist finomítva a rendszert. Hogy mennyire fontosak mellesleg az időjárási adatbázisok már manapság, azt jelzi az IBM most vásárolta meg 2 milliárd dollárért a The Weather Company céget, úgy tűnik a jövőben egy külön iparág fog kialakulni a hosszútávú időjárás előrejelzésekre, mert igény az már lenne rá.

Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.