Dízelbotrány: 8,5 millió autót hív vissza a VW az EU-ban

2015. október 15. 21:36

A Volkswagen bejelentette, hogy januártól 8,5 millió járművet hívnak vissza az EU-ban a dízelbotrány miatt. A visszahívás Volkswagen, Audi, Seat és Skoda márkájú autókat érint.

2015. október 15. 21:36

A Volkswagen (VW) német autógyártó konszern csütörtökön bejelentette, hogy a jövő év januárjától 8,5 millió járművet hív vissza az Európai Unióban a dízelbotrány miatt. A VW közleménye szerint a járművek üzemben tartóit a társaság értesíti a visszahívásról. A Volkswagen, az Audi, a Seat és a Skoda márkájú járművek üzemben tartói a cégcsoport honlapjain önállóan is tájékozódhatnak arról, hogy érinti-e járművüket a visszahívás.

A VW korábban azt közölte, hogy az EU-ban 8 millió – és nem 8,5 millió – jármű érintett a dízelbotrányban. A társaság azután adott ki közleményt a visszahívások megkezdéséről, hogy a német szövetségi közúti közlekedési hatóság (KBA) határozatot hozott a teendőkről. Arra kötelezte a társaságot, hogy hívjon vissza 2,4 millió Németországban üzemben tartott járművet, távolítsa el a károsanyag-kibocsátási értékeket manipuláló szoftvert és gondoskodjon arról, hogy a motorok megfeleljenek a károsanyag-kibocsátási szabályoknak.

A VW közleményében üdvözölte a KBA döntését. Kiemelte, hogy a határozat révén az érintett járművek üzemben tartói előtt világossá vált, hogy járműveik biztonságosak és továbbra is lehet használni őket. Hozzátették, hogy az előírt munkálatokat minden járművön ingyen végzik el. Egyelőre a KBA által meghatározott intézkedési tervhez kapcsolódó technikai eljárásokon dolgoznak. Ezek egyaránt lehetnek „software és hardware” megoldások, vagyis előfordulhat, hogy nemcsak a programot kell módosítani, frissíteni, hanem alkatrészeket is kell cserélni.

A VW a 2008 óta gyártott, EA 189 típusú, 1,2, 1,6, és 2 literes hengerűrtartalmú dízelmotor kibocsátási értékeivel csalt. A társaság vezérigazgatója, Martin Müller a napokban egy interjúban elmondta, hogy nagyon sok modellt szereltek ilyen motorral, ezért „nem három, hanem több ezer” különböző eljárást kell kidolgozni megjavításukra.

A legtöbb esetben csupán a helyi szervizbe kell beállni egy szoftverfrissítésre, de lesznek autók, amelyekben az üzemanyag-befecskendező berendezést vagy a katalizátort kell cserélni. Az is előfordulhat, hogy a kocsi cseréje lesz a legegyszerűbb megoldás. Az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége szeptember 18-án vádolta meg a legnagyobb európai autógyártó vállalatot azzal, hogy olyan szoftvert telepített 482 ezer dízelüzemű járműbe, amelynek segítségével kijátszhatóak a károsanyag-kibocsátásra vonatkozó amerikai előírások. A VW elismerte a csalást, amely világszerte mintegy 11 millió, EA 189 típusú dízelmotorral üzemelő járműre terjedhet ki.

Összesen 3 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
kuwiq
2015. október 16. 10:50
Azért ez nemcsak így súlyos, hanem a várható sok millió magánper miatt is. Németországban biztos, hogy rengetegen beperelik a VW-t, mert ők abban a hiszemben vásárolták az autójukat, hogy környezettudatos döntést hoztak, és mindeddig azt hitték, hogy csak korlátozottan szennyezik a környezetet. Ehhez képest brutális mennyiségű nitrogénoxidot pumpáltak a levegőbe, ráadásul kis felárral, mert a bluetec - et meg is kellett fizetni.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!