Gördeszkázás a virtuális valóságban

2015. november 26. 07:15

Ha jól szimulálunk egy sportot a virtuális valóságban már ugyanúgy sérülhetünk gyakorlása közben, mint a való világban.

2015. november 26. 07:15
Ben Woods

Gyerekkorában valószínűleg mindenki gördeszkázott legalább egy kicsit, míg ki nem derült menni fog ez vagy sem neki. A Tokyo Institute of Technology kutatói gondoltak azokra, akik olyan helyen élnek, ahol nincsenek hatalmas jól aszfaltozott területek vagy Skate parkok, mint Budapesten, és megalkották egy virtuális valóságra épülő gördeszka szimulátort. Annyira sikerült lemásolni a fizikai élményt, hogy ha nem vigyáz vagy gyakorlatlan a felhasználó még a bokáját is kitörheti akár vele.

A gördeszka az adott (nem lehetett kihagyni), ennek  visszajelzéseit, milyen anyagon és hogyan gördül éppen (force feedback) kellett valósághűen megoldani. A lábhajtás nem szimulált, az egy guruló minipaddal működik. A hanghatások tökéletesek minden egyes pályát digitalizáltak egy tesztjátékossal a tökéletes élmény végett. A sisakban látjuk az aktuális környezetet, már csak valahogy teljesíteni is kell azt és legyűrni az akadályokat. Nemcsak amatőr, de profi versenyzőkkel is finomították a rendszert a tökéletes élmény eléréséhez. Ha kereskedelmi forgalomba kerül majd gyakorlatilag még az Antarktiszon is lehet gördeszkázni vele -46 fokban. Kérdés az, majd hivatkozhatunk az ilyen virtuális sportok esetén is rendes balesetre egy öltönyös munkahelyen és ezért is fog járni táppénz, mit szólnak ehhez vajon a munkajogászok? Az e-sport munkajogi kérdései valószínűleg megérnének egy cikket. 

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!