Játék: egy programozó tinilány nehézségei

2016. május 30. 12:46

Három magyar diáklány saját fejlesztésű játékkal hívja fel a figyelmet a programozás világát jellemző nemi sztereotípiákra.

2016. május 30. 12:46

A közvélekedés szerint a számítástudomány és a programozás a férfiak világa, ezen a területen jobbak, mint a „konyhai tevékenységekre” kárhoztatott női nem. Programozni tanuló fiatal lányok gyakran szembesülnek a kutatások által is bizonyított burkolt sztereotípiákkal.

A 2014 óta működő Skool nonprofit szervezet három tizenéves diáklánya egyik oktatójuk segítségével Scratch nevű játékot fejlesztett egy magyar programozó lányról, az életét megnehezítő előítéletekről. Különböző személyek igyekeznek meghiúsítani, hogy kreatívan használja a programozást, saját bőrén érzi át a kutatásokban kimutatott tényeket.

Az app fejlesztésében partnerként részt vett a Geometry Global is. A szombati foglalkozásokat, nyári táborokat és kampányokat szervező Skool célja, hogy lányokkal ismertesse meg az infokommunikációs technológia világát, és bebizonyítsa: a számítástudomány nemtől független, belőlük is lehet ugyanolyan jó szoftverfejlesztő, mint a fiúkból.

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!