A személyes kapcsolatok is mintha mélyebbek lennének. Megszűnőben van a szakmai tiszteleten alapuló ismertég, ehelyett inkább barátságok szövődnek, nem csak az egri borvidék második generációján belül, hanem a borvidékek között is. Emiatt érzem azt, hogy komoly jövő elé néz a borszakma, mind ha a borok minőségét tekintjük, mind pedig azt, hogy a világszinten kiépült piaci rendszerben jobban képesek leszünk együtt helytállni.
Na meg a fogyasztók előtt is.
A fiatalos lendület nem csak a hivatásunkban, hanem a borkedvelők között is erősödik! Egyre nagyobb divat bort fogyasztani és jó borra költeni! Van szerencsém saját baráti társaságomon látni, hogyan növi ki magát egy leendő borkedvelő. A szokásos olcsó, nem túl jó minőségű bor vagy bármilyen más ital helyett már inkább a jobb bort keresik. Kóstolnak, kérdeznek és kutatnak.
Hogyan látod Eger és az egri bor helyét a hazai turizmusban? Min változtatnál?
Egernek óriási szerencséje, hogy egy ennyire gyönyörű barokk kisváros. Híres meseszép borairól és történelméről. Széles körben termel bort, így minden látogatót ki tud szolgálni. Mind hazai, mind nemzetközi turistákat tekintve népszerű városunk, melyet igyekszünk is kihasználni. Amin fontos lenne változtatni, az a közös marketing, mind nemzetközileg, mind itthon. Erre természetesen lesznek törekvéseink, sőt már vannak is. A tempó és a struktúra lehetne sokkal egységesebb, de legalább ezen a téren is tapasztalható haladás, közös gondolkodás.
Édesapád már több mint másfél évtizede bizonyítja, hogy Eger hatalmas potenciálú vörösborokra képes, hiszen az egykor bordói díjnyertes 2000-es évjáratú Cabernet Sauvignon Válogatás még ma is bomba formában van, ráadásul mivel országos szinten tanulási folyamatban vagyunk, egyre fontosabb ez a téma. Te a pincészetnél ma hogy látod ezt a folyamatot, mit tanultál belőle?
Éveken át aggasztott a gondolat, hogy nagy cipőbe kell belenőnöm. Mostanra érzem, hogy ez sikerülni fog, sőt bízom benne, hogy mind szakmai, mind céges szempontból túl tudom nőni a mestert.