A szállodákban elkezdett nagy informatikai projekteket és fejlesztéseket vagy minél előbb megpróbálták befejezni, vagy pedig teljesen felhagytak velük, hiszen a turizmus egyik napról a másikra teljesen befagyott, a vendégek távol maradtak és a szállodák elhagyatottan, üresen álltak.
Az új év izgatott várakozással indult, és remélhetőleg hamarosan újra emberekkel lesznek tele a hotelek, ezért a szállodák informatikai vezetőinek talán érdemes elgondolkodnia azon, hogyan tovább. A Hospitality Technology munkatársa beszélgetett a témáról a Cognizant informatikai vállalat utazási és vendéglátásért felelős alelnökével, Joseph Rajadurai-val.
Mire kell koncentrálni a szállodák informatikai vezetőinek 2021-ben?
A jelenlegi információk alapján az elemzők arra számítanak, hogy a tavasz folyamán csillapodni fog a koronavírus járvány szerte a világon, és így a szállodák iránti növekvő kereslettel számolhatunk.
A szállodák elsődleges feladata ezt a fellendülést kihasználni és megerősíteni helyzetüket a piacon. Ez főleg rövidtávú technológiai prioritásokat vonz maga után.
Fontos, hogy a hűséges ügyfelekben megerősítsék a bizalmat, emellett célzott promóciós üzenetekkel növelhetik vendégeik számát. Továbbá a higiénia felértékelődése miatt nagy hangsúlyt kell fektetni arra, hogy minél több érintés- és érintkezésmentes lehetőséget építsenek be a szolgáltatásaik közé, mint például az érintkezés nélküli bejelentkezés lehetősége. Bármilyen intézkedés, amely helyreállítja az emberek bizalmát az adott szállodák felé rendkívül fontos.
Mi az az informatikai kihívás, amellyel a szállodáknak szembe kell nézniük 2021-ben?
A legfontosabb feladat az adatrendszerek modernizálása felhőalapú technológiák segítségével. A korszerűsítéssel jobban átláthatóvá válnak az adatok, könnyebben megértik majd az ügyfelek preferenciáit és elkötelezettségük mértékét, amely értékes információ a szállodák számára, ezért megéri pénzt és energiát áldozni az effajta fejlesztésekre.
A világjárvány miatt elkerülhetetlen különböző technológiák bevetése a vendégek biztonsága érdekében
Az érintés nélküli vendégélmény, mely a teljes szállodában való tartózkodást végig kíséri rendkívül felértékelődött a járvány hatására. A hoteleknek ki kell használniuk azokat a technológiákat, amelyek megkönnyítik a kommunikációt a tulajdoni és vállalati rendszerek között.
Vannak már erre jó példák: az egyik nagy szálloda -és üdülőlánc lehetővé tette vendégei számára a szobaválasztást, illetve a mobilon keresztül történő be- és kijelentkezést. Továbbá digitális csatornákon a szobák tulajdonságairól is megosztott adatokat (mint például a szobák felszereltsége, elhelyezkedése), abból a célból, hogy támogassa az önkiszolgálás új szintjét a vendégek és az alkalmazottak közötti interakciókban.
A szálloda akár a vendég mobilalkalmazásán keresztül, vagy más érintés nélküli csatornákon, például weboldalakon is hozzáférhetett olyan funkciókhoz, mint a digitális érvényesítés, a digitális kulcsok előállítása, a szobai kezelőszervek irányítása - például a termosztát, a TV, a fények.
A járvány miatt változott a mesterséges intelligencia megítélése is
A koronavírus hatására felgyorsult a mesterséges intelligencia elterjedése olyan területeken, mint a foglalás, a szobaszervíz és egyéb szállodai szolgáltatások. Emellett nagyon fontos a háttérfolyamatok automatizálása, mely lehetővé teszi, hogy sokkal kiemelkedőbb és személyre szabottabb ügyfélszolgálatot kínáljanak a szállodák anélkül, hogy jelentősebb beruházásokat hajtanának végre.
Nincs szálloda háttérrendszerek nélkül
Az biztos, hogy jelenleg nagyobb hangsúlyt fektetnek a szállodaiparban az olyan technológiai fejlesztésekre, amelyek közvetlenül növelik a vendégélményt, azonban nem szabad elfeledkezniük a háttérfolyamatok fontosságáról. A back office rendszerek modernizálása szintén lényeges, bár tény, hogy sokkal költségesebb, és ilyen nehéz időkben, mikor alacsony a kereslet és a profit, nem feltétlenül elsőszámú prioritás a szállodák életében.
A cikk szerzője: Fülöp Réka