A legtöbb luxusautó-gyártó esetében csökkent a márkahűség, de a Tesla népszerűsége megállíthatatlan

2022. augusztus 23. 16:41

Az ellátási problémák és az infláció miatt veszítenek népszerűségükből a nagy autógyártók.

2022. augusztus 23. 16:41
null

Az S&P Global Mobility által végzett friss kutatás szerint a luxusszegmensben csökkent a márkahűség, amit azon vásárlók százalékos arányában mérnek, akik a következő járművüknél ugyanahhoz a márkához térnek vissza, mint korábbi vásárlásuk alkalmával.

A márkahűség vesztesei

A Land Rovernél tapasztalható a legnagyobb visszaesés, annak ellenére, hogy a PP100-as értékelés az átlagosnál jobb volt (ezt a 100 járműre jutó problémák száma (PP100) alapján mérik a tulajdonlás első 90 napjában). Ennek egyik lehetséges oka az időzítés - a márka első számú modellje, a Range Rover 2012 óta a negyedik generációját éli. A SUV viszonylag elavulttá vált, bár nemrégiben egy új, ötödik generációt mutattak be a 2022-es modellévre.

A Volkswagen-csoport két márkája, az Audi és a Porsche is rosszul teljesített a hűség szempontjából. Ez némileg meglepő, mivel mindkét márka benzines és elektromos modellekből álló portfóliót is kínál. Számos versenytárs, például az Acura, a Lexus és a Maserati még nem adott ki elektromos autót.

A márkahűség nyertesei

Három márkának sikerült szembeszállnia a trenddel, ahogy az alábbiakban látható.

Párhuzamot vonhatunk a Tesla és az Apple között, mivel mindkettőnek hihetetlenül hűséges követői vannak. Például 2021 márciusa és 2022 áprilisa között a piacra visszatérő, korábban Model 3-mal rendelkező vásárlók/háztartások 62 százaléka vásárolt újra Teslát. Ez lenyűgöző statisztika, különösen, ha figyelembe vesszük a Tesla gyártási minőséggel kapcsolatos problémáit.

A Maserati 4,3 százalékponttal erősítette a márkahűségét, annak ellenére, hogy a luxusszegmens legrosszabb PP100-ával rendelkezik. Ez arra enged következtetni, hogy az építési minőség kevésbé számít, mint gondolnánk.

Egy másik figyelembe veendő tényező

Az ellátási lánc folyamatos problémái szintén hozzájárulhatnak a lojalitás széles körű csökkenéséhez. Ahelyett, hogy több hónapot (vagy az elektromos autók esetében éveket) várnának, a vásárlók inkább átváltanak egy másik márkára, amelyiknek van autója raktáron.

Sok autógyártó arról számolt be, hogy az ellátási problémáik csökkennek, bár eközben új gazdasági kihívások merültek fel. Például a megugró infláció rekordmagasságba emelte az új autók árát. Az emelkedő kamatlábakkal (hitelfelvételi költségekkel) kombinálva ez negatívan befolyásolhatja az új autók iránti keresletet.

(Borítókép: MTI/EPA/Jim Lo Scalzo)

Összesen 1 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
USsange
2022. augusztus 24. 19:38
Ritka nagy hülyeség ez a tesla... Ennyi pénzért százszor jobb kocsit lehet venni. Kettőt is. :)
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!