Hogyan ismerjen meg emberi érzelmeket egy buta chatbot?

2016. december 12. 11:30

A chatbotok akkor lesznek igazán hasznosak és teljesítik be ügyfélszolgálati rendeltetésüket, amikor felismernek emberi érzelmeket.

Az érzelmi intelligencia az MI-fejlesztések egyik legnehezebb része. Chatbotoknál különösen problémás, mert kevés eszköz áll rendelkezésükre emocionális fogódzók kimutatásához.

Az Emotibot kínai startup arra összpontosít, hogy személyes asszisztensek, chatbotok, virtuális ügyfélszolgálatosok stb. próbálják megérteni humán kommunikációs partnerük érzelmi állapotát. Ha sikerül, jócskán javulhat a nyújtott szolgáltatások minősége.

A botok érzelmi téren elég kezdetlegesek, előre programozott szövegsorokból vicceket és hasonlókat mesélnek, érzelemdetektálásban pedig lényegében nullák. Egy tapintatos chatbot komoly előrelépés lehet, és az Emotibot pont ezt akarja.

A WeChat-en és Androidon futó app szöveget, kamerával gyűjtött audió- és videoanyagot, vagy ezek valamilyen kombinációját használja inputként.

Vizuális jegyek alapján történő azonosítás során Kínában 93,63 százalék pontossággal dolgozott.
 

A bejegyzés trackback címe: http://digit.mandiner.hu/trackback/27049

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés