Regisztráció | Elfelejtett jelszó | Felhasználó törlése

2017. január 20. 08:30

Ha képesek új területeken alkalmazni tudásukat, az automatizálással nem válik minden érintett munkanélkülivé.

„A bankokat a költségek, a szabályozás és a cyberbiztonság növelése foglalkoztatja, de a horizonton megjelenő új technológiákon, mesterséges intelligencián, blokkláncon és big datán is töprengenek. Tavaly egyre hangsúlyosabb lett a robotika, az automatizálás masszív irodai állásvesztéshez vezető robotikus folyamata.

Például a törvények, szabályok és a szabályozás betartását ellenőrző banki részlegek 10 éve csomó személyt alkalmaztak. Ha jelenleg is így lenne, a legnagyobb bankoknál 25 ezren dolgoznának ezen a területen. Most viszont azt nézik, hogy az adatelemzéssel hogyan legyenek hatékonyabbak és eredményesebbek egyes területeken, például a pénzmosásban. Az egyik ügyfél évi 100 millió dollárt spórol meg e tevékenységek nagy részének automatizálásával. Ahogy elnézem, ez most a trend.

Az Accenture-nél az elmúlt másfél évben 17 ezer állást helyettesítettünk automatizált megoldásokkal. Mégsem lett senki munkanélküli, mert ezeknek az alkalmazottaknak új munkaköröket találunk ki. A nagyobb automatizálással, a mesterséges intelligencia gyors fejlődésével és alkalmazásaival rengeteg állás szűnik meg, a vállalatoknak viszont megoldást kell találniuk, hogy alkalmazottaikat ne bocsássák el.

Modellünkből kiderül, hogy kevesebben válnak munkanélkülivé, ha az alkalmazottak több emberi képességet igénylő feladatokra, például bonyolult elemzésekre, közösségi/érzelmi intelligenciára csoportosítják át adottságaikat. Ha ez megtörténik, a teljes automatizálás következtében az Egyesült Királyságban 2035-ig 6 százalékkal kevesebb állás szűnik meg, mint enélkül.”

A bejegyzés trackback címe: http://digit.mandiner.hu/trackback/27920


Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés

Felhasználónév:

Jelszó:


Regisztráció | Elfelejtett jelszó