Ez elég furcsán néz ki: így cenzúrázzák a kínai tévében a nyugati márkákat

2021. április 12. 13:02

Hszincsiang-tartomány gyapotkampánya miatt a kínai televíziócsatornák elmossák a nyugati márkák logóit. Kína a hazai ruhamárkákat erősíti.

2021. április 12. 13:02
null
Takács Zsolt

A hazai gyapotot népszerűsítő kampány miatt néhány műsor később került adásba a kínai tévékben, mivel az utómunka során a pólóktól a cipőkig cenzúrázni kellett a szereplők ruházatát. A nyugati kiskereskedők nem nézik jó szemmel, hogy Kínában kényszermunkát alkalmaznak a pamutgyártásban, ezért fogalmaznak meg kritikákat.

Kínában óriási online felháborodás tört ki a nyugati kritikák miatt és több kínai híresség megszakította együttműködését a nyugati márkákkal, valamint kifejezték támogatásukat a kínai gyapot mellett. Erre a vonatra ültek fel kínai tv-csatornák is, bár néhol vicces végkimenetellel, hiszen olykor egész embereket kellett kitakarni.

Sister Who Makes Waves
Sister Who Makes Waves

A „Sisters Who Make Waves” varieté-műsorban az énekesek és a színészek úgy tűnnek, mintha felhőkön járnának a cenzúrázott cipők miatt.

Chuang 2021
Chuang 2021

A Chuang 2021 valóságshowban a versenyzők pedig tetőtől-talpig nyugati márkákat viseltek, így egész testüket ki kellett takarni. A legnagyobb kihívást a „Youth With You” műsor jelentette a szerkesztőknek, mivel

több mint ötven ember ruháját kellett elmosni.
Youth With You
Youth With You

Pamutbotrány

A botrány azután robbant ki, hogy az Egyesült Államok és más nyugati kormányok azzal vádolták Kínát, hogy Hszincsiang északnyugati régiójában visszaélnek az emberi jogokkal, konkrétan kényszermunkát alkalmaznak.

A kínai sajtó elsőként a H&M tavalyi nyilatkozatát emelte ki, amit aztán több márka is követett.

Néhány vállalat webáruháza így aztán le lett tiltva Kínában.

A vitába keveredett márkák között szerepel a Nike, az Adidas és a Puma, valamint a fenntartható pamuttermelést népszerűsítő csoport, a Better Cotton Initiative összes tagja. A csoport tavaly októberben közölte, hogy a kényszermunka növekvő kockázatára hivatkozva felfüggesztik tevékenységüket a kínai tartományban.

Ezután decemberben a BBC nyomozást hajtott végre, kiderítve, hogy

Kína több százezer ujgurt kényszerített fizikai munkára Hszincsiangban.

Szerkesztők átka

A közösségi médiában sok vicc jelent meg a műsorokkal kapcsolatban. Kínában nem ez volt az első példa erős televíziós cenzúrára. Korábban a hip-hop kultúrát, a tetoválásokat és a dekoltázsokat is cenzúrázták vagy elmosták. 2019-ben óriási port kavart, amikor az egyik ismert kínai videóportál cenzúrázta a fülbevalót viselő férfi színészek fülét. Ezt sokan támadtak és azzal érveltek, hogy a cenzúrát a hagyományos nemi szerepek megvédése érdekében vezették be.

Összesen 3 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Hájas Gerzson a hitlerszakértő
2021. április 12. 18:20
Picit telefosták a gatyót a nagy nyugati cégek, nem gondolták hogy egy laza kis erényfitogtatásból hirtelen következmények lesznek és világ műhelye és legnagyobb piaca bizony keményen vissza tud ütni mert nincs ott soroshálózat
Nehidd El
2021. április 12. 18:19
"néhol vicces végkimenetellel" Nem gond, nem kell ezt sokáig csinálni. Ezek a ruhák kb. fél évre vannak tervezve, akkorra nagyjából szétfoszlanak. Ha addig nem lesz reklámjuk, a következő már hazai termék lesz.
zara
2021. április 12. 15:29
nincs ingyenreklám...
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!