Egy alkalmazás mind felett: a szuperappok versenyeznek, hogy minden igényünket csak ők elégítsék ki

2021. szeptember 06. 06:50

A szuperappok készítőinek egy célja van: az életünk minél több problémáját az ő alkalmazásukkal oldjuk meg, és csak az övékkel, hogy ezáltal központi szerepet tudjanak betölteni az életünkben - mutat rá Bátorfi Botond, a Peak üzleti elemzője a Fintech Világa podcast adásában. A szuperalkalmazások ugyan Európában még nem terjedtek el, már kezdik megvetni a lábukat az öreg kontinensen. Hogy ez milyen következményekkel fog járni ránk, európaiakra nézve, felfedi a szakértő.

2021. szeptember 06. 06:50
null
Rádi Balázs

A Fintech Világa adásában Suppan Márton és Érczfalvi András Bátorfi Botonddal, a Peak üzleti elemzőjével beszélgetnek a szuperappok tartós, jó ideje megfigyelhető térhódításáról.

Szuperappok alatt elsősorban olyan alkalmazásokat értünk, melyek fő célja, hogy az ügyfelek a lehető legtöbb dolgot rajtuk keresztül intézhessenek el

és ezáltal központi szerepet tudjanak betölteni az életükben.

Ahogy az az adásban is elhangzik, jól megfigyelhető, hogy Ázsiában egyre több példát látunk az ilyen appok menetelésére (gondoljuk csak a WeChat, az AliPay, vagy épp a Grab ügyfélbázisának elképesztő méretére), ott ráadásul

nem csak a pénzügyi, hanem számos egyéb tevékenységet is el tudnak intézni az appból az ügyfelek.

Ezek közül a legfontosabbak talán a fizetések, vásárlások, közösségi médiás felületek használata, taxi rendelés, hotelfoglalás, orvosi tanácsadás igénybevétele, videojátékok és koncertjegyek vásárlása. Jól látható tehát, hogy az ázsiai szuperappok a paletta egyre nagyobb részét lefedik, így valóban folyamatos részei az ügyfelek mindennapjainak.

Míg Ázsiában egyértelműen nagy a hajlandóság arra, hogy mindent egy helyen intézzenek az emberek addig Európában azért itt még nem tartunk,

ahogy az Egyesült Államokban is csak most indul be a folyamat. Ez elsősorban a telítettebb piac miatt van, de sokan ódzkodnak is attól, hogy teljesen egy appra fókuszálják a főbb tevékenységeiket. Vannak azért kísérletek, ilyen például az orosz Tinkoff, ahol egyre több ügyfél él a szuperapp adta lehetőséggel, de ők érhető módon jórészt keleti irányba is terjeszkednek.

Az adás résztvevői azt is megállapítják, hogy Európában a pénzügyi szuperappok kora érezhetően elérkezni látszik,

ez azt jelenti, hogy sokan próbálnak minden pénzügyi és banki tevékenységet egymaguk nyújtani (számla, fizetések, hitelek, befektetések, zöld megoldások, családi banki megoldások, BNPL, cashback, adományok stb.), de a pénzügyi területen túl még csak kevesen mernek elmenni.

Erre példa a Revolut, akik nemrég jelentették be, hogy az utazási szektorra is kivetik a hálójukat,

hiszen az appból is lehet majd szállást foglalni az ügyfeleknek. A Revolutot már csak ezért is érdemes lesz követni, hiszen sikerükön keresztül akár az is felmérhető lesz, hogy mennyire működik ez a modell nyugaton is.

Az adás második felében három kifejezetten eltérő hátterű szuperapp is bemutatásra került, ezeket a jövőhét folyamán egy-egy cikkben is körbejárjuk majd a fintech.hu-n.

Összesen 1 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Akitlosz
2021. szeptember 07. 00:01
Ami mindenre jó valamennyire az semmire sem jó igazán. Egy fényképezőgépet úgy reklámoztak, hogy telefonálni nem lehet vele. Már régóta vannak kétéltű járművek, az utakon mégis inkább autók, a vízen meg mégis inkább hajók közlekednek.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!