Ezúttal túl messzire ment a Facebook

2017. március 13. 11:30
Jon Russell
TechCrunch

Teljesen feleslegesen klónoz a Facebook Snapchat funkciókat.

„A közösségimédia-óriás kétmilliárd felhasználójával és a Messenger app egymilliárd rendszeres userével médiatörténelmet ír. Adjuk hozzá felvásárlásait, a milliárd felhasználós WhatsAppot és a tavaly nyáron félmilliárdot elért Instagramot, és máris megállapíthatjuk, hogy a Facebook generációja óriása, és ez a generáció aligha fog még egyszer megélni ekkora durranást. Növekedésével nagyon magasra állította a közösségihálózat-mércét, aminek például a Twitter és legújabban a nemrég tőzsdére került Snapchat is keményen érzi a következményeit.

A példátlan siker ellenére is úgy tűnik, Zuckerbergék ki akarják ütni a Snapchat-et, amit nem is olyan régen még 3 milliárd dollárért fel akartak vásárolni. Az Instagramon is klónozzák az app egyik lényegét, az eltűnő fényképfunkciót, és ugyanez a funkció a jelenlegi mobilkommunikáció két koronagyémántján, a Messengeren és a WhatsAppon szintén megtalálható. Csak annyit mondhatok, hogy ezzel keserűbbé tették a Messenger-használatomat. Ráadásul el sem lehet távolítani, így meg az app felett soha nem látok háromnál többet a bő 600 Facebook-barátom közül szerte a nagyvilágból. Úgy vitte bele a Snapchat világába, hogy alig tudtunk róla valamit. Egyre többen tartják nevetségesnek. Mi a fenének csináljon mindenki történeteket?

A WhatsApp élmény ugyanilyen pocsék. Úgy tűnik, abból indultak ki, hogy a »világ maradék részén« a Snapchat nem vetette meg a lábát, nem is összpontosít a feltörekvő piacokra, és ezekkel az új funkciókkal a Messenger és a WhatsApp ott is sikeresebb lehet.

Fiatal felhasználók, a millenniumi generáció kivételével az azonnali üzenetküldő appokat általában feljavított sms-ként használjuk. Azt pedig felesleges agyonbonyolítani. Szerencsére a Facebook másra, például a WhatsApp üzleti szolgáltatásaira is összpontosít. Teljesen feleslegesen kockáztat a Snapchat funkciók utánzásával. Az üzenetküldő appoknak hasznosnak és szórakoztatónak kell lenniük, és nem kell minden terméket teletömni rivális cégek újításainak másolataival.”

Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.
vissza a teljes nézetre