Ezúttal túl messzire ment a Facebook

2017. március 13. 11:30

Teljesen feleslegesen klónoz a Facebook Snapchat funkciókat.

2017. március 13. 11:30
Jon Russell
TechCrunch

„A közösségimédia-óriás kétmilliárd felhasználójával és a Messenger app egymilliárd rendszeres userével médiatörténelmet ír. Adjuk hozzá felvásárlásait, a milliárd felhasználós WhatsAppot és a tavaly nyáron félmilliárdot elért Instagramot, és máris megállapíthatjuk, hogy a Facebook generációja óriása, és ez a generáció aligha fog még egyszer megélni ekkora durranást. Növekedésével nagyon magasra állította a közösségihálózat-mércét, aminek például a Twitter és legújabban a nemrég tőzsdére került Snapchat is keményen érzi a következményeit.

A példátlan siker ellenére is úgy tűnik, Zuckerbergék ki akarják ütni a Snapchat-et, amit nem is olyan régen még 3 milliárd dollárért fel akartak vásárolni. Az Instagramon is klónozzák az app egyik lényegét, az eltűnő fényképfunkciót, és ugyanez a funkció a jelenlegi mobilkommunikáció két koronagyémántján, a Messengeren és a WhatsAppon szintén megtalálható. Csak annyit mondhatok, hogy ezzel keserűbbé tették a Messenger-használatomat. Ráadásul el sem lehet távolítani, így meg az app felett soha nem látok háromnál többet a bő 600 Facebook-barátom közül szerte a nagyvilágból. Úgy vitte bele a Snapchat világába, hogy alig tudtunk róla valamit. Egyre többen tartják nevetségesnek. Mi a fenének csináljon mindenki történeteket?

A WhatsApp élmény ugyanilyen pocsék. Úgy tűnik, abból indultak ki, hogy a »világ maradék részén« a Snapchat nem vetette meg a lábát, nem is összpontosít a feltörekvő piacokra, és ezekkel az új funkciókkal a Messenger és a WhatsApp ott is sikeresebb lehet.

Fiatal felhasználók, a millenniumi generáció kivételével az azonnali üzenetküldő appokat általában feljavított sms-ként használjuk. Azt pedig felesleges agyonbonyolítani. Szerencsére a Facebook másra, például a WhatsApp üzleti szolgáltatásaira is összpontosít. Teljesen feleslegesen kockáztat a Snapchat funkciók utánzásával. Az üzenetküldő appoknak hasznosnak és szórakoztatónak kell lenniük, és nem kell minden terméket teletömni rivális cégek újításainak másolataival.”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 5 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Zokni
2017. március 18. 17:57
"Most komolyan, ki használ még facebook-ot egyáltalán?" - írja. Én ugyan nem értem a cikket, de ezt a kérdést értem, és nem értem, hogy miért kérdi? Állítólag, 2016 november 2-i cikk szerint napi egymilliárd a használói száma. Remélem, nem kell Önnek a lista név szerint is...
Nuttika
2017. március 14. 14:36
Nekem anno középiskolában (2010!) azért kellett regisztrálnom, mert a töri tanárom azt mondta, képek a fb-on. Nem vicc, oda rakta fel a dolgozathoz szükséges képeket, térképeket. Egyetemen megint csak fontos, mivel sajna itt terjednek a hírek, mert hát a tanár egy embernek adja át a dolgot, itt cserélnek a diákok információt, jegyzeteket. Viszont a magam részéről egyre irritálóbbnak találom, jó ha hetente szánok rá 5 percet és köszönöm, elég volt. Már a felfüggesztésen gondolkozom. Akkor maradok a twitter-instagram kombónál (bár mindkettőn passzív követő vagyok), akikkel meg napi szinten beszélgetek, plurk privát profillal.
fogd a pénzt és kuss
2017. március 14. 10:02
már megint lop a cukkerberg?
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!