„A győztes csapat tagjai Csanády Luca, Erőss Domonkos, Madarász Natália és Nemes Bence voltak, akiket Kozma Miklós, az Egyetem Vállalatgazdaságtan Intézetének adjunktusa kísért el a versenyre. Madarász Natália a legjobb prezentálónak járó díjat is elnyerte.
A 19 résztvevő csapat a világ vezető egyetemeiről érkezett. A dobogó alsó fokaira például két szingapúri intézet diákjai állhattak fel, de a vert mezőnyben végzett többek Amerikából a Berkeley és a Penn State, Európából pedig a rotterdami és a maastrichti egyetem csapata.
– Hogyan kell elképzelni egy esettanulmány-megoldó versenyt?
– Általában egy-egy konkrét cég valamilyen problémájára kell egy olyan megoldást kidolgozni, amilyet egy tanácsadócég dolgozna ki, ha hozzá fordulnának. Lehet szó stratégiai, pénzügyi, HR- vagy más problémáról. Ezen a versenyen két esetet kellett megoldani, egy 6 és egy 30 órásat. Végül elő kellett adni a megoldást egy zsűrinek, utána pedig válaszolni a kérdéseikre. Az első eset a Northrop Grumman nevű amerikai hadiipari cég HR-problémájáról szólt, míg a 30 órásban a CSX Transportation nevű amerikai vasúttársaságnak kellett kidolgozni egy stratégia módosítást, és választ adni arra a kérdésre, hogyan lenne a legjobban befektetni 500 millió dollárt.
– A magyar hallgatóknak gyakran kell ilyen esettanulmányokat megoldaniuk?
– Az amerikai oktatásban szinte minden órán, akár több esetet is. Az Egyesült Államokban is tanultam, így tudom, hogy gyakran kizárólag konkrét eseteken keresztül sajátítanak el egy-egy elméletet. Itthon kevesebb ilyet láttam, de nálunk is vannak esettanulmány-órák és -versenyek. A Corvinus Egyetem Vállalatgazdaságtan Intézete például kialakított egy négy kurzusból álló blokkot, ahol az utolsó két tantárgy kifejezetten esettanulmányokkal segíti a hallgatókat az elmélyülésben. Ezek nagy elkötelezettséget és energiabefektetést igénylő tárgyak, de nagyon hasonlítanak a gyakorlatias amerikai oktatásra. Kiemelném még a volt corvinusos diákok által alapított CaseSolvers nevű szervezetet, ami szintén sokat segít a versenyeken induló vagy tanácsadócégekhez jelentkező hallgatóknak a felkészülésben.”
(...)