A budapestiek 9 eurós havi bérletért sem szállnának ki az autóból

2022. július 11. 08:23

A Népszavának készített felmérést a Publicus.

2022. július 11. 08:23
null

A hvg arról ír, hogy a Publicus mérése szerint

a fővárosiak kétharmada pártállástól függetlenül autózna tovább, ha bevezetnék a német modellt.

Bár a kormány szerint is „bölcs döntés” volt, írják, hogy Németországban 9 eurós, a városi és város környéki közlekedést teljes egészében magában foglaló bérletet vezettek be az inflációs nyomás és az üzemanyagválság enyhítésére, a Publicus legfrissebb mérése szerint a budapestiek kétharmada akkor sem használná gyakrabban a tömegközlekedést, ha az mindössze 3600 forint körüli összeget jelentene havonta.

A Népszavának készült felmérés szerint a kormánypárti szavazók többsége, 56 százaléka nem nyitott az olcsó közösségi közlekedésre – igaz, ez a benzinárstop mellett van így. A másik oldalon van az MSZP és a Momentum: a két ellenzéki párt szavazóinak 73, illetve 64 százaléka hagyná otthon a kocsit, ha kedvezményes bérletet kapna. A jelenleg a legkevesebbet tömegközlekedők között a hvg szerint értelemszerűen a fideszes, mellettük pedig a Mi Hazánk-szavazók vannak: 58, illetve 47 százalékuk használja a közösségi közlekedési eszközöket,

a többi ellenzéki pártnál ez 63 és 74 százalék közé esik.

Az agglomerációban élőknek mindössze 18 százaléka mondta azt, hogy „a jelenleginél többet használná a tömegközlekedést”, ha kedvezményes lenne a bérlet. Köztük – a mintánál maradva – a legkevesebben a fideszesek, a legtöbben az MSZP-sek és a momentumosok vannak. A felmérés arra is kitért, hogy más, a fővárosi közlekedést érintő (potenciális) intézkedésekre hogyan reagálnak az emberek: 57 százalék támogatja, 42 százalék ellenzi a közvilágításon spórolást éjfél és hajnali 4 óra között, a dugódíjat 53 százalék elutasítja, míg 47 százalék támogatja,

a városhatárnál bevezetett behajtási díj népszerűsége pedig mindössze 34 százalékos.

Új parkolási rendszer, dugódíj

A pártpolitikai törésvonalak az új parkolási rendszerrel kapcsolatban is megjelentek, írják: a fideszesek és Mi Hazánk-szavazók 84, illetve 88 százaléka mondott nemet a szeptemberben induló egységesebb, de drágább szisztémára, míg az egykori összellenzékből a DK és a Momentum tábora 87, illetve 90 százalékban tartja jó ötletnek. Ennél is nagyobb a polarizáció a dugódíj részletes lebontásában: míg

a fideszesek 94 százaléka ellenzi a dugódíjat, addig a baloldalon 80-90 százalék támogatja annak bevezetését.

A Népszava arra is kíváncsi volt, mit szólnak a budapestiek ahhoz, hogy három, korábban a Fővároshoz tartozó, kiemelt budapesti közterületet államosít a kormány, majd a Podmaniczky teret, a Vörösmarty teret és a Széchenyi teret az V. kerület 99 évre megkapja vagyonkezelésbe. Bár a válaszadók alig több mint fele hallott az intézkedésről, összességében 56 százalékos a lépés elutasítottsága, írják. Ez úgy áll össze, hogy az ellenzékiek 97-98, míg a fideszesek 15 százaléka nem tartja helyes döntésnek. Sokan tartanak attól, hogy innentől kezdve a Főváros nem tarthat rendezvényeket, például karácsonyi vásárt az érintett közterületeken.

Kép forrása: Mandiner

Összesen 101 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Totya66
2022. július 12. 09:16
De. Kiszállnának ha látnák, hogy tényleg van 9 eurós havi bérlet.
Burdisgarage
2022. július 11. 19:27
A gyalogos adó pótolná a jövedék adó és illetékek kiesését, amit az autósokkal megfizettetnek.
Tatulus
2022. július 11. 16:53
Valamiért az - egyébként autóval járó - libsi főgórék és szakértők állandóan le akarják beszélni az autóról az embereket. Nem képesek felfogni - sokan évekig gyűjtögetnek egy autóra - aztán jönnek a gyerekek - reggel óvoda, vagy isi, délután összeszedni őket, bevásárolni. Ki az a barom, aki felül a koszos, hajléktalanokkal bűzösített vilcsire, vagy buszra és 2 vagy 3 gyerekkel a hóna alatt, plusz bevásárló táskákkal zötykölődik haza. Ez a balfasz Kamugeri a kerékpársávjaival tényleg eltorlaszolta az utakat. Ahelyett, hogy útszélesítésekkel, forgalomszabályozással, és más városrendezési ötletekkel (esetleg új hidakkal) megpróbálnának egy rendezett közlekedést létrehozni, a legidiótább ötletekkel dühítik a budapesti lakosságot. 2024-ben garantáltan nem a baloldal nyer a Fővárosban sem. A ballibes hozzá nem értés a Fővárosban is folyamatosan megmutatkozik.
Ödenburger
2022. július 11. 16:14
Szóval a független és elfogulatlan Publicus megállapította, hogy a gonosz burzsuj Fidesz-esek akkor is kocsival járnak, ha a tömegközlekedés olcsó lenne - bezzeg az elnyomott ámde környezettudatos ellenzékiek már most is inkább BKV-znak.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!